Göreme - Reisverslag uit Göreme, Turkije van liesbeth otto Marc Paul boxtel nienhuis Coehoorn Roumen - WaarBenJij.nu Göreme - Reisverslag uit Göreme, Turkije van liesbeth otto Marc Paul boxtel nienhuis Coehoorn Roumen - WaarBenJij.nu

Göreme

Door: ottoenliesbeth

Blijf op de hoogte en volg liesbeth otto Marc Paul

08 Oktober 2011 | Turkije, Göreme

8 Oktober Göreme

Otto heeft nog wat kleine probleempjes met het bedieningsmechanisme van de koppeling, maar dat lijkt oplosbaar of niet zo heel erg. We moeten verhuizen uit hotel Elvan, want dat zit nu helemaal vol met voornamelijk Fransen. We zitten nu in hotel Köse in Göreme. Eerst nog even naar Zelve openluchtmuseum gereden, waar het nu op zaterdag helemaal vol staat met touringcars en auto's, toch valt er nog goed door heen te lopen. Vervolgens naar de volgende parkeerplaats waar de zogenaamde "Fairy chimneys" op zijn best zijn. Paul zit nu bij het zwembad van het hotel en Otto maakt een tour naar Derinkuyu om een ondergrondse stad te bezoeken, Paul had deze al gezien. De bewolking neemt al toe en morgen zal het wel minder goed weer zijn.
De bedoeling is om morgen via Ihlara Valley naar Ankara te rijden, misschien ontmoeten we Marc daar nog, we hebben nog geen contact met hem gehad. Bij de bezienswaardigheden barst het van de souvenirwinkeltjes en we hebben daar dan ook maar het een en ander ingeslagen, tassen, nomad mutsen en een schaaltje en dergelijke. We proberen ook nog ergens een paar van de typisch Turkse theeglazen op de kop te tikken, hopenlijk komnen die dan heel over.

• 08 Oktober 2011 - 13:47

He Ot,
    Als theeglazen kunnen dan kan een waterpijp ook wel.

X mij

• 08 Oktober 2011 - 13:54

Liesbeth:

Moest heeeeel erg lachen met de foto's. Toevallig had ik bij de vorige serie de gelijkenis ook al opgemerkt en exact dezelfde opmerking gemaakt.
    Met fotoshop is dat oor zo pijnloos geamputeerd.(rode ogen gaan in dezelfde moeite mee) Als hij thuis is moet hij maar eens proberen om zonnebloemen te schilderen, wordt hij misschien vrolijk van, na al die stomme pech.

X lies.

• 08 Oktober 2011 - 13:58

Jo:

vanaf 23 juli jullie reis gevolgd met verwondering en bezorgheid blij toen liesbeth weer terug was nu in spanning voor jullie het zou jammer zijn als dat niet gezamelijk kan hopelijk gaat het laatste stuk goed en kunnen jullie in nederland deze vakantiereis samen uitwisselen de afstand is dan veel minder
    tot ziens .groetjes jo.

• 08 Oktober 2011 - 21:25

Mooie foto's Otto.
    Goegedonmenneke.

X mij

• 08 Oktober 2011 - 22:06

Jantine:

Jammer dat de reis zo moet eindigen voor Marc.
    Hopelijk treffen jullie elkaar nog even in Ankara.
    Veel sterkte met de laastse loodjes voor allemaal!
    liefs Jantine

PS die Waterpijp en Glazen kunnen ook per post ....

• 09 Oktober 2011 - 09:32

Lakri:

Wat vervelend dat Marc net nu moet afhaken als Otto komt aanhaken. Gelukkig heb je wel het moeilijkste deel van de reis meegemaakt, Marc, want van Turkije naar NL kan op ieder moment terwijl deel I v/d reis altijd lastig blijft met landen als India/Pakistan en Iran. Goede terugreis en succes met het verschepen van de motor en jezelf.