Over en uit... - Reisverslag uit Göreme, Turkije van liesbeth otto Marc Paul boxtel nienhuis Coehoorn Roumen - WaarBenJij.nu Over en uit... - Reisverslag uit Göreme, Turkije van liesbeth otto Marc Paul boxtel nienhuis Coehoorn Roumen - WaarBenJij.nu

Over en uit...

Door: ottoenliesbeth

Blijf op de hoogte en volg liesbeth otto Marc Paul

09 Oktober 2011 | Turkije, Göreme

Zoals al duidelijk is geworden is het voor mij nu echt einde oefening. De motor reed van Ürgüp naar Ankara fantastisch goed. Goede weg en ik schoot lekker op. Voorbij Ankara gereden, met een prachtig uitzicht op de stad. Hele nieuwe wijken zijn op de heuvels uit de grond gestampt. 50 km na Ankara sloeg het noodlot (opnieuw) toe. Een vreselijk geratel uit het motorblok en hij stopte acuut. Gelijk de opgelaste klepstelbout gechecked, maar deze zat nog vast. Het geluid was heel herkenbaar; een drijfstang die van voor naar achter tegen het carter valt. Bij controle van de zuiger bleek deze inderdaad niet meer te bewegen terwijl de krukas wel draaide: diagnose, gebroken drijfstang. Dit betekende inderdaad einde avontuur want zo'n reparatie, met wat verder nog beschadigd zou zijn, is qua tijd niet haalbaar. Het wordt namelijk hoog tijd dat ik weer aan het werk ga.
Terug naar Ankara gelift met een busje die tegen betaling ook de motor wel wilde meenemen.
Ik werd gedropt bij een hotel in een buurt waar ik eigenlijk niet wilde zijn. Een zeer smoezelig hotel, waar het water het meer niet dan wel deed.
Eerst maar eens steunpunt Enschede, Jolanda Gilara gebeld, zij is nogal goed in het regelen van dingen als repatriëring. Ze ontdekte dat ik hiervoor verzekerd ben en de FBTO is aan het werk gezet. Helaas is het weekend geworden zodat er tot maandag niets gebeurt en ik de dagen stuk moet zien te maken. Het is de vraag of ze de motor terug naar Nederland brengen i.v.m. de kosten en restwaarde van de motor. Ook schijn ik zelf niet alvast terug te kunnen vliegen omdat ik niet zonder de motor het land kan verlaten. Daarvoor moeten er eerst douane afhandelingen plaatsvinden. Het huren van een busje om zelf met motor en al terug te rijden is niet gelukt omdat je een turks busje van bijvoorbeeld Avis niet zonder hoge retourkosten van Nederland naar Turkije kunt huren. Morgen maar even afwachten dus.
Vandaag naar een ander, en ook heel veel duurder, hotel verhuisd. Heb ik tenminste een schone kamer met toilet en stromend water, dat heb ik wel verdiend dacht ik zo.
Ik hoop dat Paul en Otto gaan overnachten in Ankara, kunnen we samen mooi gaan eten.
Ik heb hier een werkend internet dus zal jullie van de vorderingen op de hoogte houden. Ik hoop de motor in Nederland weer te kunnen ontvangen, het is een persoonlijke strijd geworden met het ding: ik zal en moet hem weer in orde krijgen en laten zien dat hij ook best betrouwbaar kan zijn. Alle sores komt volgens mij door steeds de voorgaande, niet altijd even zorgvuldige, reparatie. De reis tot Ankara was echter fantastisch met een hele goede onderlinge sfeer, ook na 11 weken op elkaars lip gezeten te hebben.

  • 09 Oktober 2011 - 12:24

    'Bart:


    Beste Mannen,
    Heel jammer dat de reis zo moet eindigen voor Marc. Na de laatste reparaties had ik toch stiekem de hoop dat die Enfield gewoon naar huis zou rijden. Vermogensverlies en olie verbruik ten spijt ,er trilde wel vaak van alles los maar ja wat wil je ook met zo’n 1 cilinder.
    Ik hoop dat Marc het land nog uit komt want volgens mij lijk hij inmiddels niet meer op de foto in zijn paspoort.

    Otto lijkt zo op de fotos toch weer aardig opgeknapt zodat ik hoop dat hij en Paul het laatste stuk nog even kunnen genieten van de reis. Volgens jullie Blog zouden jullie in 6 dagen weer thuis zijn maar dat lijk me enigszins optimistisch in ieder geval wordt dat flink door rijden.

    Groeten Bart


  • 09 Oktober 2011 - 12:49

    Liesbeth:

    Jammer Marc, Maar goed met jouw instelling weet ik dat je van heel de reiservaringen niet alleen de vervelende dingen zult onthouden. Het is zoals het is.
    Als Otto en Paul terug zijn zullen we hier tijdens een etentje de zaak eens even evalueren. ( foto's kijken, drinken en lachen om mijn zorgen toen jullie in Pakistan waren). Hoop dat je snel iets kunt regelen om samen met je motor weer thuis te komen.
    ( Met Jolanda al doorgesproken, morgen komt er iemand terug van vakantie die misschien iets voor je kan regelen.)
    Hoop je snel weer te zien
    ( zonder baard, Vincent)

    X Liesbeth


  • 09 Oktober 2011 - 14:55

    Www.Lifeisjoy.nl:

    Klote Marc. Het fijne is dat het aan het eind van de reis gebeurt, waardoor de onvergetelijke momenten in het oosten voor altijd zullen bij blijven. Een nieuw avontuur (repatriëring) is begonnen.

  • 09 Oktober 2011 - 17:25

    An En Ed:

    Hi Marc. Jouw probleem-oplossende-talenten worden danig op de proef gesteld. Maar je komt er denken wij wel weer uit m.b.v. Jolanda. Wij hebben ook een bus overigens. Houd moed!

  • 09 Oktober 2011 - 19:19

    Sanna:

    Hoi Marc,
    Balen zeg dat het zo moet eindigen, maar ik denk wel dat je in ieder geval het meest indrukwekkende, mooie, spannende en bijzondere gedeelte van de reis hebt meegemaakt. En ach, dan doe je de reis van Turkije naar Nederland (of andersom) toch gewoon nog een andere keer. :-) Eerst je haat/liefde verhouding met je motor even oplossen (op dit moment misschien iets meer haat dan liefde, maar ook dat komt wel weer goed).
    Ik hoop dat je terugreis snel en soepel geregeld kan worden en anders willen An en Ed je misschien wel ophalen. ;-)
    Ik ga wel mee hoor; geen probleem. :-)
    Nee serieus, ik hoop echt dat er snel een oplossing komt om je weer hier te krijgen (en je motor natuurlijk). Veel succes. En Otto en Paul nog een hele mooie en veilige reis terug toegewenst. Groetjes, Sanna

  • 09 Oktober 2011 - 19:36

    Arnold De Vries:

    Jongens, ondanks jullie pech heb ik toch diepe bewondering voor jullie. Maar op een bepaald moment word je door het noodlot ingehaald( Marc). Niets aan te doen dus met opgeheven hoofd naar huis want dit is overmacht. Neem mijn petje af voor jullie en hoop dat de thuisreis voor Otto en Paul verder goed verloopt.
    Groeten en veel sterkte van ons allemaal,
    Arnold

  • 09 Oktober 2011 - 20:44

    Nicole En Sam:

    Jammer zeg van die k*motor. Knap dat je er nog steeds 'zin' in hebt om het ding in NL aan de praat te krijgen. Maar nu eerst op een of andere manier terug zien te komen. Ben benieuwd hoe dat zal lukken. We hebben hier enorm genoten van alle verhalen en foto's. Petje af voor de steeds maar weer positieve zin.
    Hoop dat Otto en Paul nog een mooi laatste stuk zullen rijden. Marc veel succes met de repatriëring.
    Nicole en Sam

  • 09 Oktober 2011 - 22:43

    Jantine:

    Op naar het volgende avontuur Marc. De reis is pas ten einde als je weer in je eigen bedje ligt! Ook hier zullen jullie wel weer een oplossing vinden.
    Ik hoop dat jullie samen nog even kunnen afsluiten in Ankara.

    liefs Jantine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

liesbeth otto Marc Paul

2enfields1triumph. reizen van India naar Nederland

Actief sinds 16 Juli 2011
Verslag gelezen: 552
Totaal aantal bezoekers 93269

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: