van Göreme tot Istanbul - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van liesbeth otto Marc Paul boxtel nienhuis Coehoorn Roumen - WaarBenJij.nu van Göreme tot Istanbul - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van liesbeth otto Marc Paul boxtel nienhuis Coehoorn Roumen - WaarBenJij.nu

van Göreme tot Istanbul

Door: Paul - Otto

Blijf op de hoogte en volg liesbeth otto Marc Paul

11 Oktober 2011 | Turkije, Istanbul

9 Oktober Otto en Paul naar Ankara

Otto en Paul zijn vanuit Göreme naar Ankara vertrokken, via de kloof van Ihlara. Daar weer een lekkere forel gegeten. Marc ontmoet in Ankara, zoals Marc ook al heeft beschreven. Bij het buurhotel geslapen, dat veel goedkoper was dan dat van Marc, maar toch voldoende comfort bood, het ontbijt hebben we nog samen met Marc genoten.

10 Oktober Ankara naar Akçakoca

Na het ontbijt eerst naar een motorzaakje geweest dat we de vorige dag hadden gezien. Otto heeft dringend een nieuwe koppelingsdrukpen nodig. We moesten wel eerst ruim een half uur door de stad zwerven om via de eenrichtingswegen de weg weer terug te vinden. Het bleek een bijzonder interessant zaakje, die een stuk of 15 BMW's GS 80/100 (off road model) van het leger of politie had staan, weliswaar in matige toestand. Ook wist hij wel een zaakje voor Triumph onderdelen, maar na telefonisch contact bleek deze de pen niet te hebben. Al met al waren we om 11 uur Ankara nog niet uit. We besloten via de kust te rijden, vanaf Devrek via een klein binnenweggetje. Dat was een schitterend weggetje, alleen moest hier en daar nog wat worden gerepareerd. We moesten op een gegeven moment ruim een kwartier wachten totdat een bulldozer een stuk zand had ge-egaliseerd. Hele mooie route, maar dat nam meer tijd in beslag dan gepland. Uiteindelijk gestopt in Akçakoca waar we even van de hoofdroute richting strand van de Zwarte zee reden en vrijwel direct een prima pension vonden. Niet te duur voor Turkse begrippen en toch alles er op en eraan. Alleen de WiFi wilde niet werken, vandaar dat dit bericht nu pas komt. Nog wat gaan eten in de buurt en bij een plaatselijke Migros wat bier en wijn ingeslagen. Op het terrasje van het pension nog een lekker biertje gedronken bij het geluid van de brekende golven van de Zwarte Zee.

11 Oktober van Akçakoca naar Istanboel

Otto was vroeg opgestaan voor een wandeling langs het strand, Paul is nog even blijven liggen. Mooi weer voor foto's maar ook een regen/onweersbui kwam voorbij.
Ook hier was weer een goed ontbijt bij de prijs inbegrepen. Daarna vertrokken richting Istanboel. Ook weer de snelweg vermeden en langs de kust gereden. Mooie plaatsjes met vissershavens gezien. Het weer viel eigenlijk heel erg mee, gezien de sombere voorspellingen, alleen wat miezerregen meegemaakt. Omdat we weer op zeeniveau zitten is de temperatuur aanzienlijk hoger dan we tot nu toe gewend waren.
Aangekomen in Istanboel eerst naar een hotel uit Lonely Planet gezocht. Via de Garmin door de allerkleinste straatjes geleid en uiteindelijk bij het hotel in het oude centrum aangekomen. Helaas zat het vol. Vlak daarvoor nog een ander budget hotel gezien. Daar was wel plek. We zitten nu in de kelder van dit ho(s)tel een lekker biertje te drinken en dit stukje te schrijven. De kamer is vrij klein, maar verder van alle comfort voorzien, inclusief WiFi in het hele hotel dus inclusief de bar beneden.
Straks ergen eten en morgen de belangrijkste touristische sites bekijken.

• 12 Oktober 2011 - 07:56

Liesbeth:

Klinkt goed, het geluid van de brekende golven van de zwarte zee. Betekent dat jullie toch ook nog oog/oor hebben voor andere dingen dan motoren.
    En jullie komen langzaam dichter bij huis bovenstaande verslag is dus voor mij een heel hoopvol verslagje.

lieve groetjes, Mij

• 12 Oktober 2011 - 14:51

Inge:

Istanbul klinkt al een heel stuk dichterbij en schijnt een hele mooie stad te zijn. Geniet van terugreis door
    Europa naar huis. gr Inge