Patra - Reisverslag uit Athene, Griekenland van liesbeth otto Marc Paul boxtel nienhuis Coehoorn Roumen - WaarBenJij.nu Patra - Reisverslag uit Athene, Griekenland van liesbeth otto Marc Paul boxtel nienhuis Coehoorn Roumen - WaarBenJij.nu

Patra

Door: Paul - Otto

Blijf op de hoogte en volg liesbeth otto Marc Paul

19 Oktober 2011 | Griekenland, Athene

17 oktober naar Pata(s)

's Avonds nog een pizza gegeten en ijskoude rode wijn gedronken bij een restaurant waar het internet wilde werken, en daarna nog een Ouzo met een sigaar genomen.
Maandag tijd opgestaan en bij stralend zonnig weer naar een ontbijtplek bij het strand gegaan. Onbedekte hemel betekent ook flinke afkoeling, dus het was erg koud, ook 's nachts. Koffie met tosties kunnen krijgen en vervolgens afscheid genomen van de erg vriendelijke mevrouw van het pension. Eerst een stuk autosnelweg langs de kust en daarna binnendoor over de bergen. Begonnen met een brede bergweg met haarspeldbochten waar je 80+ kon rijden. De Garmin had vervogens een andere route in gedachten dan wij op de kaart hadden gezien. Op een gegeven moment reden we over eenbaanswegen en door boerendorpjes waar nauwelijks asfalt te vinden was. De wegen waren verder erg goed. Daarna toch weer via grote wegen langs de kust naar Patra. Dat ligt op de Peloponesos verbonden met het vaste land met een fraaie tuibrug met 4 pylonen. Naar de haven gereden met de ferries naar Venetië, maar helaas bleek dat in Griekenland een grote staking aan de gang was van overheidspersoneel, waarvan het havenpersoneel ook deel uitmaakte. Minstens 2 dagen zou er niet gevaren kunnen worden, zo mogelijk nog langer. De dag ervoor was er nog wel een boot vertrokken. We hadden juist voor deze overtocht gekozen omdat deze de afstand naar Venetië in 2 nachten en een dag aflegt, terwijl wij hier 3 à 4 dagen over zouden moeten rijden, een winst van 2 of 3 dagen dus, en uitgerust in Venetië aankomen. Een extra bijkomstigheid is, dat de motor van Otto beter niet te veel kilometers moet rijden met de provisorisch gerepareerde koppelingsbediening. Wanneer we rechtstreeks van Istanboel naar Bulgarije en verder door de Balkan waren gereden, dan waren we nu ongeveer 1000 km dichter bij huis geweest. Helaas volgen we hier vrijwel geen nieuws dus de staking kwam als een verrassing. We blijven hier nog maar een paar dagen afwachten, want meteen de volgende 2500 km op de motor afleggen is ook geen goede keuze.
We zitten in Spyros Rooms, een eenvoudig maar goed pension vlak bij de haven.

18 oktober

We zijn weer bij de haven geweest, maar er is geen goede kans dat we binnen een paar dagen kunnen vertrekken per veerboot. Wel wat inkopen kunnen doen in Patra en het is goed weer, Otto heeft een nieuw visier en een kabeltje voor de Garmin, ook nog wat goede olie kunnen inslaan bij een soort Praxis . Waarschijnlijk gaan we toch maar rijden hiervandaan, het definitieve besluit moet nog vallen, het internet in het pension doet het nog steeds niet, dus we moeten weer de stad in.

• 19 Oktober 2011 - 07:07

Jantine:

Dat wordt dus nog even van Griekenland genieten!
    Liefs Jantine

• 19 Oktober 2011 - 09:08

Inge:

Dat worden dus weer spannende km, duim voor jullie dat alles heel blijft.