van Malcesine naar Langweid bij Augsburg - Reisverslag uit Langweid, Duitsland van liesbeth otto Marc Paul boxtel nienhuis Coehoorn Roumen - WaarBenJij.nu van Malcesine naar Langweid bij Augsburg - Reisverslag uit Langweid, Duitsland van liesbeth otto Marc Paul boxtel nienhuis Coehoorn Roumen - WaarBenJij.nu

van Malcesine naar Langweid bij Augsburg

Door: Paul - Otto

Blijf op de hoogte en volg liesbeth otto Marc Paul

23 Oktober 2011 | Duitsland, Langweid

23 oktober van Malcesine naar Langweid bij Augsburg

In Malcesine nog geprobeerd een warme bakker te vinden voor het ontbijt, maar helaas het was zondag en alles gesloten. Vertrokken richting Bolzano, Brenner en Innsbruck. Vanaf Rovereto over de Autostrada, dus schoot wel aardig op, alleen was de tol (€ 9) duurder dan de verstookte benzine op dat stuk. Bij een benzinepomp nog wat koffie gehaald die we in de zon konden opdrinken. Het was overigens wel koud onderweg. Langs de Brenner over de snelweg en bij Innsbruck er af om een vignet te vermijden. Bijzonder mooie uitzichten over de besneeuwde toppen van de Alpen. In Innsbruck op een terras gaan zitten waar we door een aardige dame (35) genaamd Henriëtte werden aangesproken met de zin: "Wer von euch ist der verrückte mit dem Royal Enfield?". Ze bleek er zelf ook een gehad te hebben en daarmee door o.a. Zuid Amerika gereden, waar haar man nu ook weer rond reed, met een BMW overigens. Zij noemde ons "Raser" wegens het feit dat wij 100 km/h of soms meer over de snelweg reden. Zelf kon ze net 80 halen met haar oude Enfield van ongeveer 1985. Bijzonder leuk gesprek met haar gehad tijdens een lekkere lunch.
Daarna doorgereden over de Fernpass langs Garmisch Partenkirchen richting Augsburg. Daar begon het donker en koud te worden, dus bij het volgende dorpje Langweid gestopt. Ook hier weer een pension (waarschijnlijk het enige in het dorp) gevonden voor € 75,- dit keer, maar wel met ontbijt. We moeten nog ongeveer 650 km naar Aarle Rixtel, dat wordt wel erg veel voor een dag. Misschien kunnen we met Berthil en Arnold wel een pensionnetje 200 km voor Aarle Rixtel afspreken, waar zij dan ook overnachten, dan kunnen we nog gezamenlijk een biertje drinken.

• 23 Oktober 2011 - 18:09

Jo Van Boxtel:

als het paard de stal ruikt gaat hij hadder lopen en lukt het mischien wel in een dag !!3 maanden is wel lang genoeg geweest tot weerzien op de oliemolen liefs jo,

• 23 Oktober 2011 - 18:13

Liesbeth:

Jullie willen toch wel naar huis?
    Een pension zoeken terwijl je de stal al kunt ruiken.
    Of heeft het iets te maken met het ontbreken van licht op de motor Otto?
    Dinsdag overdag thuis komen is te verkiezen boven maandag in het donker of helemaal niet. Dus verstandig besluit. Ik kan het nog wel een dagje zonder je stellen maar dan is het ook echt klaar en moet je thuis komen.
    De douche lekt, de buitenlamp gaat niet meer uit, er moet naar mijn auto gekeken worden, enz...... en ik mis je nu lang genoeg.

X Liesbeth

• 23 Oktober 2011 - 19:02

Jantine:

Nou jongens het schiet nu toch echt wel lekker op!

tot gauw

liefs Jantine

• 24 Oktober 2011 - 11:48

Lakri:

Tja, de echte avonturen zijn wel voorbij sinds Albanië is verlaten.
    Op naar moeder de vrouw/vriendin en wat al niet meer.

Alle 4 bedankt voor de verhalen.

• 24 Oktober 2011 - 17:17

Jeroen En Anke:

Super mannen !
    Ook het laatste stukje nog goed op blijven letten. En dan... een Bavaria !
    ... een knuffel van de partner... een frikandel speciaal... het eigen bed... etc.
    Alvast veel plezier samen morgen bij thuiskomst.
    Lies, NOG 1 NACHTJE !

• 24 Oktober 2011 - 18:43

Inge:

Zo mannen het grote avontuur is bijna ten einde geniet nog van de laatste km en dan jullie eigen warme bedje met een echt hollands ontbijt. tot snel gr INGE