Olympus - Reisverslag uit Ankara, Turkije van liesbeth otto Marc Paul boxtel nienhuis Coehoorn Roumen - WaarBenJij.nu Olympus - Reisverslag uit Ankara, Turkije van liesbeth otto Marc Paul boxtel nienhuis Coehoorn Roumen - WaarBenJij.nu

Olympus

Door: Paul - Otto

Blijf op de hoogte en volg liesbeth otto Marc Paul

16 Oktober 2011 | Turkije, Ankara

15 oktober vertrek uit Istanboel

Het regende en het was koud, met name 's morgens. Later werd het wat droger maar echt warm werd het niet. Niet veel problemen bij de grens. Het carnet hoefde niet te worden ingevuld, we waren al bekend in het computersysteem.
In Griekenland overnacht in een Hotelletje in Kimotini. we moesten wel even zoeken, maar zagen na een tijdje een extreem zijspan voor een cafeetje staan. Mario de eigenaar hiervan kon ons wel een simpel hotel wijzen, we moesten wel eerst even met hem samen een drankje nuttigen. Ook waren hier de Duits sprekende Natella en de Engels sprekende Sonja ons erg behulpzaam. Nadat we waren ingetrokken en daarna een diner hadden genuttigd zijn we nog even langs het café van Sonja en Natella gegaan, Mario was al vertrokken helaas. Hier hebben we onder het genot van een dubbele Ouzo nog wat gepraat met Natella en Sonja.

16 oktober van Kimotini naar Anatolikos Olympos

Op tijd opgestaan en zonder ontbijt vertrokken, want dat leverde het eenvoudige hotel niet. Onderweg wat koffie en tosties genuttigd. Het was wel koud (minder dan 10 graden, in Griekenland notabene), maar tenminste droog. Daarna doorgereden naar Tessaloniki, waar we bij een Starbuck Coffeeshop een mega cappuchino en koffie gedronken hebben. Hier scheen de zon even. Daarna verder, waarbij we bij toeval langs de berg de "Olympus" kwamen. Een onderkomen gezocht en gevonden in Anatolikos Olympos aan de kust. Om 17:00 uur waren we er.

• 16 Oktober 2011 - 17:39

Marc:

Vreemd om jullie vorderingen nu vanaf "de andere kant" te volgen. Dubbele gevoelens vanuit huis. Morgen ga ik weer aan het werk. Ik wens jullie nog hele mooie vervolgdagen toe en zal julloe natuurlijk blijven volgen. Tot gauw!
    Marc